Τετάρτη, 7 Αυγούστου 2013

Το "εκπαιδευτικός" είναι επάγγελμα;

Θα μπω κατευθείαν στο θέμα, χωρίς εισαγωγές και θα πω ότι το εκπαιδευτιλίκι δεν είναι απλά ένα επάγγελμα σαν όλα τα άλλα.

 Για το λόγο αυτό,δεν πρέπει να συγκρίνεται με τα άλλα επαγγέλματα με ίδιους όρους!

Όταν μιλάμε για τον εκπαιδευτικό να ξεκαθαρίσουμε ότι μιλάμε για το δυσκολότερο επάγγελμα και ως τέτοιο πρέπει να το λογαριάζουμε.

Πολλοί έχουν την άποψη ότι είναι κάτι εύκολο λόγω των λίγων ωρών εβδομαδιαίως και των πολλών διακοπών.

Όμως σφάλλουν και δίκιο έχουν που σφάλλουν γιατί όποιος δεν
έχει την εμπειρία του βιοθέντως σε δημόσιο σχολείο, με έφηβους μαθητές, δεν μπορεί να καταλάβει το "αδύνατο του επαγγέλματος!

Σφάλλω όμως και γω και μόνο που το αναφέρω ως επάγγελμα γιατί δεν είναι!
Τι είναι τότε;
Είναι σχέση!

Για να προκύψει το φαινόμενο μάθηση ,μαθαίνω, προϋποθέτει τη συσχέτιση του  δάσκαλου με το μαθητή , κατάσταση με πολλά μεταβιβάσιμα συναισθήματα ,επηρεασμένα από τις ενδοβαλλόμενες οικίες σχέσεις του παρελθόντος(πχ. Οικογενειακό περιβάλλον).

Η τάξη δεν είναι ένα ουδέτερο περιβάλλον,  αλλά ένα δυναμικό περιβάλλον γεμάτο από αγάπη ,εξιδανικεύσεις, συγκρούσεις , ανταγωνισμούς,άγχος,εφηβικούς εγωκεντρισμούς, στο οποίο ο εκπαιδευτικός θα πρέπει να είναι πάντα ψυχικά διαθέσιμος!
Αν δεν είναι τότε αμύνεται με συναισθηματική μόνωση ή εξουθενώνεται.

Και για να το πω απλά, ξέρεις τι είναι να είσαι στην τάξη με 30 μαθητές που θέλουν αγάπη,που έχουν "οικογενειακό" θυμό, που σε αμφισβητούν από εφηβεία, που θέλουν να σε ανταγωνιστούν,που κάνουν τα πάντα να σου τραβήξουν την προσοχή ,που είναι υπερκινητικά νιάτα και που θα πρέπει να παρακολουθήσουν  βαρετά "νέα σχολεία "(δημιουργήματα εξουσιών όπου ο εκπαιδευτικός είναι ο εκτελεστής,χωρίς φυσικά να λαμβάνεται ποτέ η γνώμη του!)

Έτσι κύριοι των γκρι ριγέ ιμιτασιόν δεν είναι απλά δύο ώρες αύξηση ωρών , είναι δύο ώρες ψυχικού δοσίματος . Δεν είναι απλά σε βγάζω διαθέσιμο, είναι σε αποκλείω από τους μαθητές σου, που έχεις συνδεθεί , που έχεις συσχετιστεί ,που έχεις αγαπήσει,απαραίτητη προϋπόθεση όπως είπα για να υπάρξει μάθηση.

Τελειώνοντας θα αναφέρω κάτι που πολύ χαρακτηριστικά έχει πει ο Καστοριάδης:
"Δεν υπάρχει μάθηση χωρίς έρωτα!
Ο μαθητής ερωτεύεται το μάθημα επειδή έχει ερωτευτεί το καθηγητή ,ο οποίος είναι ερωτευμένος με το αντικείμενο που διδάσκει"

Από ότι καταλάβατε τα Νέα ωρολόγια τα Νέα σχολεία και ότι νέο προβάλλεται ως εκπαιδευτική αναβάθμιση είναι για τον λούτσο, αφού δε λαμβάνονται υπόψη τα παραπάνω.
Ο μπρακατσούλας
brakatsoulas.blogspot.gr

1 σχόλιο:

  1. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή